Salam.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again.
.: 1st time buat kuih

1st time buat kuih

ila | Sunday, December 25, 2011 | 1Comments |
Assalamualaikum.Hari nie dengan rasminya aku membuat kuih tanpa bimbingan dan tunjuk ajar daripada mak aku.
Jakun kan?maklum la orang jarang masak ,baru nak masak kecoh satu kampong . Sebenarnya aku lebih suka buat kek ke kuih ke daripada masak lauk-lauk.

Kuih yang aku buat hari ini ialah kuih onde-onde atau buah melaka.Aku memang orang yang kuat manis jadi kuih yang menggunakan gula melaka memang aku suka makan





bahan-bahan dia pon senang aje.setakat tepung pulut,gula melaka,daun pandan dan kelapa.

mak aku makan dia cakap sedap.so bangga la kan.Lepas nie nak buat kuih ape pulak ea.Aku suka buat benda-benda yang senang aje.Kalau yang susah-susah aku malas sebab takut tak jadi..huhu

p/s: Salute dekat Daniel dan Zamir Master chef.Muda-muda lagi dah pandai masak



1 comment:

E'in said...

wah! salah satu kuih favorite e'in nie!

Kotak Chitchat