Salam.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again.
.: AF sampai zaman cucu aku ke?

AF sampai zaman cucu aku ke?

ila | Saturday, April 02, 2011 | 6Comments |
SELAMAT MALAM.
entry nie nak gune "aku" bole?

tadi aku da siap-siap kan keje sekolah turun bawah,makan+mengemukkan badan
then nak tenguk majalah3 la.
sekali akak aku sebok dengan AF dye, dye suruh aku tengok tv kt atas,,eisshh

dah la AF tu berzaman-zaman.korang x bosan ker?
bukan main lagi sape tah nama dye tu bergelek2 atas pentas.
tak kuasa la aku nak layan.

secara jujur nya aku pernah tengok AF musim pertama aje.yang Vince menang tu,.


Dari Abi Musa al-Asy’ari r.a. menceritakan; Rasulullah s.a.w. bersabda; “Akan ada dari umatku segolongan manusia yang meminum arak dengan mereka menamakannya dengan nama lain, kepala mereka dilalaikan dengan bunyi-bunyian dan penyanyi-penyani wanita. Allah akan membenamkan mereka ke dalam bumi dan menjadikan sebahagian mereka kera dan babi.
(Riwayat Imam Ibnu Majah, Ibnu Hibban, at-Tabrani dan al-Baihaqi. Lihat; al-Jami’ as-Saghier (Imam as-Suyuti), hadis no. 7706).

p/s:aku pon takdelah baik mane,sama-sama lah kita muhasabah diri,

6 comments:

lisha nabilah said...

setuju gila ngn akak.kita org islam mngagungkan bnda yg hram.mat salleh kurang rncngan tv nyanyian malah budak budak diajar lbh kpada ilmu mcm rncangan tv mmsak tuh,kita ? dari kecik lagi sdh dgalakkan msuk rncngan tv nyanyian.

ila said...

tu la pasal,malaysia nie skrg nama je ngere islam

Nur Hijrah said...

info yg berguna, thanks kak ila :)

arif cecs said...

AF9 ni musim terakhir . lepas ni habis dahh :)

nelly said...

Nelly tak tengok pun ~

puterinuraqiliah said...

dah follow..follow me back dear^^

Kotak Chitchat