Salam.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again.
.: Contest Lagu Paling Bermakna

Contest Lagu Paling Bermakna

ila | Tuesday, September 13, 2011 | 3Comments |
klik sini untuk join

tadi akau jalan-jalan berblogwalking,terjumpa satu contest nie.Menarik ,.Lagu Paling Bermakna,.biasanya setiap orang mesti ada lagu bermakna yang menyimpan seribu satu rahasia dalam hidup diorang.sebab lagu tu biasanya di buat melalui kisah hidup seseorang.Kadang-kadang memang ada persamaan  dengan kehidupan harian kita jugak.

Tanpa membuang masa jom tengok syarat-syarat untuk menyertai contest nie


syarat nak join contest nie ialah :


-Korunk kena FOLLOW blog MESSY :)
-Buat entry pasal CONTEST LAGU PALING BERMAKNA
-PASTE BANNER  dalam ENTRY korunk 
-PASTE LIRIK LAGU beserta VIDEO LAGU
ta kira la video atau apa2 , JANJI MESSY BOLEH 
DENGAR :)




lagu yang paling bermakna  bagi aku ialah


The Climbs.


by


Miley Cyrus



lyrics

I can almost see it
That dream I am dreaming
But there's a voice inside my head saying
"You'll never reach it"

Every step I'm taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking

But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down
But no, I'm not breaking

I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember most, yeah
Just gotta keep going

And I, I got to be strong
Just keep pushing on

'Cause there's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Somebody's gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

Keep on moving, keep climbing
Keep the faith, baby
It's all about, it's all about the climb
Keep the faith, keep your faith

maksudnya dalam bahasa melayu


Aku hampir dapat melihatnya
Mimpi aku bermimpi
Tapi ada suara di dalam kepalaku berkata
Anda tidak akan pernah mencapainya

Setiap langkah aku ambil
Setiap langkah ku membuat merasa
Hilang tanpa arah
iman ku gemetar

Tapi aku harus terus mencoba
Harus terus kepalaku terangkat tinggi

Selalu ada akan menjadi gunung yang lain
Aku akan selalu ingin membuatnya bergerak
Selalu akan menjadi perjuangan yang berat
Kadang-kadang aku akan harus kehilangan

Bukan tentang seberapa cepat aku sampai di sana
Bukankah tentang apa yang menunggu di sisi lain
Ini pendakian

Perjuangan aku menghadapi
Kemungkinan aku mengambil
Kadang-kadang mungkin
Tapi tidak, aku tidak melanggar

Aku mungkin tidak tahu
Tetapi ini adalah saat-saat yang
Aku akan ingat paling
Hanya harus terus


aku, aku harus kuat
Terus mendorong

Karena selalu ada akan menjadi gunung yang lain
Aku akan selalu ingin membuatnya bergerak
Selalu akan menjadi perjuangan yang berat
Kadang-kadang aku akan harus kehilangan

Bukan tentang seberapa cepat aku sampai di sana
Bukankah tentang apa yang menunggu di sisi lain
Ini pendakian!

Selalu ada akan menjadi gunung yang lain
Aku akan selalu ingin membuatnya bergerak
Selalu akan menjadi perjuangan yang berat
Seseorang akan harus kehilangan

Bukan tentang seberapa cepat aku sampai di sana
Bukankah tentang apa yang menunggu di sisi lain
Ini pendakian!

Terus bergerak, terus mendaki
Jaga iman
Ini semua tentang, itu semua tentang pendakian
Jaga iman, peliharalah iman Anda


pada aku lagu nie sangat bermakna kerana setiap bait-bait perkataan indah belaka(ayat karangan spm plk)

bila kita terjatuh kita bangun balik untuk meneruskan perjuangan.sebagai contoh la aku nie kan calom SPM tahun nie.bila rasa cam down aku suka dengar lagu nie sebab lagu nie bagi semangat untuk terus berusaha mencapai cita-cita. 

Selain itu,dalam kehidupan ini kita akan tempuh pelbagai cabaran, rintangan dan masalah.Setiap manusia ada masalah.Jadi kita perlu hadapi masalah itu dan selesaikannya dengan baik.janganlah asyik megeluh tanpa berbuat apa-apa.Kadang-kadang kita rasa kita terlalu susah sedangkan ramai lagi orang yang susah daripada kita.
Konklusinnya,be positive.






3 comments:

Messy Girl said...

hye tenggss sb join :)
GOOD LUCK
BTW ..messy ske sgt lagu ni

ila said...

welcome.

nur adilah said...

aww,sweet~suka jugak lagu nie:P

Kotak Chitchat