Salam.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again.
.: penderitaan ramadhan pertama

penderitaan ramadhan pertama

ila | Tuesday, August 02, 2011 | 3Comments |
salam  1 malaysial.
hye korang cam ne dah 2 hari puasa ok x?

berbalik pada tajuk "penderitaan" macam kene berperang aje kan.tade la semalam dengan bersemangat nya nak puasa pertama.badan tak sihat.sebenarnya dari minggu lepas lagi badan nie kurang sihat.tapi dah jumpa doktor.dapat 2 hari mc lagi.

lepas bersahur,solat subuh dan terus tidur la sebab kepala memang tak larat.pastu dalam kol 7.20 pagi gitu termuntah.habis makanan sahur dan semamalam malam keluar balik.banyak pulak tu.bila dah muntah terpaksa lah batalkan puasa yang baru beberapa jam tu je.pastu makan ubat then terus muntah-muntah.minum air 100 plus aje pon muntah.senang cerita tak boleh ade apa-apa la dalam perut.dalam pukol 3.30 petang tu pergi la klinik.




doktor kata nak masuk air atau inject aje.aku lebih rela diinject la sebab masuk air kene tunggu beberapa jam kan.

pastu pergi uma nenek.sampai aje rumah nenek dalam kol 5 petang gitu.terus g dapur makan ubat.

time tu jugak abg sedare aku nak amik air sembahyang:

"weyh kau x puase eah?"

"aku x sihat la"


"ouh patut lah muka pucat semacam aje"

lepas aje makan ubat aku pon tidur.5.15 petang sampai 7.00
bila nak buka puasa perh banyk gile makanan.air aje ade 7 jenis.lepas bangun tu rasa dah ok siket la .kene inject 2 beb.sakit!!aku makan roti aje sebab x selera nk makan ape-ape.

minggu lepas 2 hari mc.minggu nie sehari.InsyaAllah esok aku akan kembali ke sekolah.dah la nk SPM boleh lagi tak pergi sekolah kan.

p/s: jaga lah kesihatan anda bebaik.lagi-lagi bulan ramadhan nie.banyakkan minum air suam





3 comments:

CikMiMiey said...

dugaan di ari petame pose , sabar ye , moge cepat sembuh ^^

p/s : jaga ksihatan ye dik nak SPM tuh !

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

jg diri bek2 yer.

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam...


awk... sbq na...

sy doakan awk cpt sembuh..

jgn mengeluh taw..

Allah uji awk dlm bln posa nie..

byk2kn berdoa..

jg kchatn taw....


salam ramadhan..

Kotak Chitchat